Advies bij vragen rond uw hulp

De Klantondersteuner

De Klantondersteuner is er voor mensen die hulp krijgen van een buurtteam of een WMO-voorziening hebben aangevraagd.

Het buurtteam helpt mensen met vragen of problemen die ze zelf niet goed kunnen oplossen. Bijvoorbeeld bij schulden of problemen in het gezin. Ook voor informatie en (juridische)adviesvragen biedt het buurtteam ondersteuning. De buurtteammedewerker geeft advies en helpt u op weg. Samen bepaalt u welke ondersteuning u nodig heeft: steun door het buurtteam en/ of een maatwerkvoorziening bijvoorbeeld intensieve begeleiding of dagactivering.


U kunt bij het Wmo loket terecht met een vraag over een voorziening (vervoer, huishoudelijke hulp, hulpmiddel). Het buurtteam kan u hierbij ondersteunen.

De buurtteammedewerker bespreekt met u de mogelijkheden van klantondersteuning. Zo kunt u altijd een bekende (vriend, familie of vrijwilliger) ter ondersteuning meenemen naar elk gesprek. Als u toch met vragen blijft zitten of u komt er samen met uw buurtteam niet uit, kan advies van de Klantondersteuner gewenst zijn.


Klantondersteuning door U Centraal

De Klantondersteuner kijkt met u mee hoe de hulp en het proces loopt, welke keuzes gemaakt zijn en of ondersteuning bij een eventueel bezwaar- of klachtenprocedure nodig is.
De Klantondersteuner van U Centraal is niet verbonden aan het buurtteam en is kosteloos.

 

Meer weten?

U kunt bellen of mailen voor een gesprek:

Klantondersteuner van U Centraal
Drift 11 in Utrecht,
030-236 1760
klantondersteuner@u-centraal.nl
www.u-centraal.nl / www.ugids.nl

 

Download hier de flyer over de Klantondersteuner.

 

Het contact met mijn cliënt geeft mij ook een ander inzicht: dat het leven dat ik leef niet het leven is. Het biedt me een bredere blik. Paola, vrijwilliger