Of u nu problemen heeft met uw buren of zelf geen onderdak heeft, bij U Centraal kunt u terecht voor hulp en advies. Een aantal sociaal werkers bij U Centraal is gespecialiseerd in vragen rondom wonen, woonoverlast en voorkoming huisuitzetting. Ook traint en begeleidt U Centraal zo'n 120 vrijwilligers die buurtbewoners helpen om overlast en conflicten op te lossen. Deze buurtbemiddeling is beschikbaar voor iedereen in de gemeente Utrecht.
Vragen waarmee u bij U Centraal terecht kunt, zijn bijvoorbeeld:
Meer informatie
Heeft u problemen met uw woonomgeving? Kijk op de pagina Woonoverlast wat u kunt doen.
Bel voor meer informatie met ons team Informatie en Advies, 030-236 17 70. Het is op werkdagen bereikbaar van 9.00 uur tot 17.00 uur.
Bij elk conflict is het beter dat de partijen zelf hun probleem oplossen dan dat een andere partij de oplossing oplegt. Uitgangspunt Buurtbemiddeling
Het kan zijn dat u er alleen niet uit komt. Via onze chat, het forum, per e-mail of telefoon krijgt u hulp van een medewerker van U Centraal. Hieronder ziet u een overzicht van die mogelijkheden.
Tijdens de chat kunt u chatten met een medewerker van het stadsteam Informatie en Advies. Het chatspreekuur is op de volgende uren geopend.
Naar chat
Een ander kan veel hebben aan uw ervaringen of omgekeerd. Op het forum deelt u vragen en antwoorden met andere gebruikers, zowel beroepskrachten als gewone Utrechters. Lezen mag altijd, reageren kan alleen met een inlog bij Mijn Gids. Dit forum is bedoeld voor iedereen die woont, werkt of zorgt in Utrecht.
Naar het forum
Bellen, mailen of langskomen kan ook bij U Centraal. Hier vindt u adressen en telefoonnummers.
Naar contact