Nieuwe leden zijn van harte welkom bij het Medezeggenschapsteam Cliënten! De tijdsinvestering is ongeveer 18 uur per maand.
Algemene eisen:
- Directe ervaring hebben (gehad) met of betrokkenheid hebben bij de vormen van hulp en ondersteuning die U Centraal biedt. Een lid van de cliëntenraad is een persoon die vanuit het perspectief van de cliënt met de organisatie meedenkt: omdat hij/zij cliënt is (geweest) of over de vermogens beschikt om zich te verplaatsen in de cliënt.
- De belangen van cliënten en potentiële cliënten voorop stellen.
- De belangen van cliënten en organisatie kunnen onderscheiden.
- Het eigen belang en dat van cliënten in zijn algemeen kunnen onderscheiden.
- Betrokkenheid hebben bij de organisatie en de doelgroepen waarvoor zij zich in zet.
- Communicatieve en sociale vaardigheden bezitten die nodig zijn voor het lidmaatschap van de cliëntenraad.
- Voldoende gemotiveerd zijn.
- Voldoende tijd en energie hebben.
- Kunnen omgaan met vertrouwelijkheid.
Specifieke eisen:
- In staat om beleidsinhoudelijke notities te lezen en deze vanuit het cliëntperspectief te kunnen beschouwen en analyseren.
- Bij voorkeur in het bezit van kennis van één specifiek beleidsterrein (zoals: juridische-, financiële- of organisatorische zaken).
- Inzicht hebben in de positie die cliënten innemen en de ervaringen die zij op doen als zij gebruik maken van hulp en ondersteuning van een maatschappelijke organisatie.
- Bereidheid hebben om zich nader te verdiepen in de wijze waarop medezeggenschap voor cliënten van U Centraal kan worden vormgegeven.
Aanvullende eisen voor voorzitter en vice-voorzitter:
- Leiding kunnen geven aan een vergadering en de deelnemers kunnen stimuleren een eigen bijdrage daaraan te leveren.
- In staat zijn om namens de cliëntenraad op te treden.
- Toezicht kunnen houden op de uitvoering van het reglement van de cliëntenraad en de samenwerkingsovereenkomst met de organisatie.
Wij bieden:
- Zitting in een divers en leuk team met ondersteuning van de functionaris medezeggenschap en compliance
- Een onkostenvergoeding van 1.000,- per jaar
- Begeleiding en indien gewenst (groeps)scholing/training
Meer informatie en sollicteren:
Neem voor meer informatie contact op met Annemie van Antwerpen: clientenraad@stichting-pk.nl, 06-10 78 66 44. Wil je solliciteren, stuur dan je motivatie en een recent CV naar clientenraad@stichting-pk.nl.