Algemene Hulpdienst

Telefoonvrijwilliger Algemene Hulpdienst

De Algemene Hulpdienst helpt mensen die door ziekte, ouderdom, handicap of een gebrek aan sociale contacten zelf niet alles meer kunnen doen en evenmin geld hebben om daar mensen voor in te huren. Denk aan bezoek en begeleiding, tuinonderhoud, klussen in en om het huis, taalvragen en hulp bij administratie.

 

Als telefoonvrijwilliger ben je de schakel tussen vraag en aanbod. Je ontvangt telefoontjes van cliënten of verwijzers. Je vraagt wat er aan de hand is, zodat je de vraag goed in beeld hebt. Vervolgens registreert je de hulpvraag in ons computersysteem en zoekt er een geschikte vrijwilliger bij. Tot slot breng je beide partijen met elkaar in contact en zorg je voor een goede afloop.

Op dit moment hebben we voldoende kantoorvrijwilligers en zelfs een aantal kandidaten op de wachtlijst. Bij Medezeggenschap vind je een aantal meer organisatiegebonden vacatures waarvoor we nog mensen zoeken.


We vragen:

  • Je hebt minimaal een MBO-opleiding
  • Je hebt hart voor de medemens en kunt je in mensen inleven
  • Je bent vaardig aan de telefoon, kunt goed luisteren en doorvragen 
  • Je werkt zorgvuldig en hebt goede computervaardigheden
  • Je werkt graag samen met andere mensen
  • Je bent minimaal 8 uur per week beschikbaar gedurende minimaal 4 maanden

Een deel van onze cliënten heeft een Marokkaanse achtergrond. Voor hen zijn wij op zoek naar vrijwilligers die deze doelgroep in eigen taal te woord kan staan.


We bieden:

Een ideale functie voor mensen die wat voor een ander willen betekenen in hun vrije tijd en graag werken in een prettige werkomgeving met vriendelijke en professionele collega’s. De functie van telefoonvrijwilliger is ook heel geschikt voor mensen die na ziekte of werkloosheid graag weer in het arbeidsritme willen komen. Je krijgt scholing en begeleiding.

 

Meer informatie en aanmelden:

Is de functie van telefoonvrijwilliger misschien iets voor jou? Bel dan 030-2361743 of mail alghulpdienst@u-centraal.nl. We maken dan een afspraak voor een kennismakingsgesprek.

 

‘De aardigste mensen die ik ken zijn de mensen bij U Centraal. Hartelijk dank daarvoor.’ Client Financien & Administraties, clienttevredenheidsonderzoek 2016